- 30 January 2021
- Posted by: Dany Nejman
- Category: Retail
Le spécialiste wavrien des bougies parfumées premium et des parfums de maison BAOBAB appartenant à la société d’investissement Indufin Capital Partners serait en train de chercher un candidat acquéreur pour céder 60% de l’entreprise. BAOBAB qui a doublé son chiffre d’affaires entre 2015 et 2019 compte à ce jours 4 flagship stores à Bruxelles, Anvers, Paris et Londres. Les produits BAOBAB sont également distribués par des revendeurs tels que Harrods (Londres), Le Bon Marché (Paris), De Bijenkorf (Amsterdam), Bonzai (Bruxelles) …
De Waverse specialist in premium geurkaarsen en huis parfums BAOBAB, eigendom van investeringsmaatschappij Indufin Capital Partners, is naar verluidt op zoek naar een potentiële koper om 60% van de aandelen van het bedrijf over te nemen. BAOBAB, dat zijn omzet verdubbelde tussen 2015 en 2019, heeft momenteel 4 flagshipstores in Brussel, Antwerpen, Parijs en Londen. BAOBAB-producten worden eveneens verkocht in winkels zoals Harrods (Londen), Le Bon Marché (Parijs), De Bijenkorf (Amsterdam), Bonzai (Brussel) …
La joueuse de tennis japonaise Naomi Osaka (23 ans) devient la nouvelle égérie de la maison de luxe LOUIS VUITTON.
C’est la première japonaise à remporter un tournoi du Grand Chelem et à occuper la tête du classement mondial.
En dehors de sa carrière de tenniswoman, elle est aussi une championne engagée en dénonçant les injustices raciales aux Etats-Unis.
De Japanse tennisser Naomi Osaka (23) wordt het nieuwe gezicht van luxe huis LOUIS VUITTON. Ze is de eerste Japanse vrouw die een Grand Slam-toernooi wint en de eerste plaats inneemt op de wereldranglijst. Naast haar tenniscarrière is ze ook een kampioen die zich inzet tegen raciale onrechtvaardigheden in de Verenigde Staten.
La chaîne de magasins de sport DECATHLON et la NBA (la National Basketball Association – USA) viennent d’officialiser la mise en place d’un partenariat. La licence NBA sera apposée sur 76 produits Tarmak, une des marques de l’enseigne française DECATHLON.
Le partenariat historique concernera plus de 1200 magasins DECATHLON dans le monde et sera aussi disponible sur internet dès février et en rayons en mars ou avril 2021, avec l’arrivée de sous-vêtements thermiques, d’accessoires ou de sneakers aux couleurs de neuf franchises de la NBA (Los Angeles Lakers, Los Angeles Clippers, New York Knicks, Brooklyn Nets, Milwaukee Bucks, Golden State Warriors, Houston Rockets, Boston Celtics, Miami Heat).
De DECATHLON-sportketen en de NBA (de National Basketball Association – VS) hebben zojuist een partnerschap geformaliseerd. De NBA-licentie zal worden aangebracht op 76 Tarmak-producten, één van de merken van het Franse DECATHLON. Bij deze unieke partnerschap zijn meer dan 1.200 DECATHLON-winkels over de hele wereld betrokken en de artikels zullen vanaf februari beschikbaar zijn op internet en in maart of april 2021 in de schappen van de winkels. Het gaat o.a. over thermisch ondergoed, accessoires of sneakers in de kleuren van negen franchises van de NBA (Los Angeles Lakers, Los Angeles Clippers, New York Knicks, Brooklyn Nets, Milwaukee Bucks, Golden State Warriors, Houston Rockets, Boston Celtics, Miami Heat).
Le Guide Michelin a décerné en septembre 2020 ses premières étoiles vertes en Belgique. 10 restaurants, dont le restaurant Humus X Hortense à Ixelles, ont été récompensés par cette nouvelle distinction qui met l’accent sur la durabilité des tables.
Humus X Hortense, un rendez-vous botanique dans un décor rococo, adresse bien connue des végétariens, s’illustre en se basant exclusivement sur la saisonnalité et en limitant les déchets aussi près possible de zéro. Tous les produits proviennent de circuit court en Belgique.
Pour cet effort, Humus x Hortense s’est vu attribuer une Etoile Verte de Michelin, la plus haute réussite d’un restaurant durable dans le monde.
De Michelingids kende in september 2020 zijn eerste ‘groene sterren’ in België toe. Tien restaurants, waaronder het restaurant Humus X Hortense in Elsene, hebben deze nieuwe onderscheiding gekregen.
Humus X Hortense, een botanisch rendez-vous in een rococo-interieur, een adres dat goed bekend is bij vegetariërs.
Humus x Hortense is een gastronomisch restaurant, ontstaan vanuit een verlangen om het voedselsysteem te veranderen door middel van de zintuigen en vanuit duurzame waarden. Het botanisch degustatiemenu volgt geen 4 maar 24 micro-seizoenen in functie van de dagelijkse oogst van de bioboerderij Le Monde de Mille Couleurs. Het restaurant zoekt steeds de meest kwaliteitsvolle ingrediënten en tegelijkertijd de minste voedselverspilling dankzij eeuwenoude conserveringstechnieken en zero-waste botanical cocktails.