LES “PLOTKES DU RETAIL” DU 03/05/2021

Après avoir chamboulé l’industrie du livre, le secteur de la distribution, les grands studios de cinéma hollywoodiens, et récemment la conquête spatiale, voilà que le géant américain AMAZON se lance dans les salons de coiffure.

AMAZON ouvre son premier salon dans un quartier très branché à Londres, sur deux étages et sur une superficie de 140m2.

Au départ le salon de coiffure sera réservé uniquement au personnel d’AMAZON, mais après quelques semaines il sera ouvert au grand public.

Les clients pourront y tester une nouvelle couleur de cheveux en réalité augmentée. Le dispositif consistera en une tablette insérée dans un miroir et disposant d’une caméra frontale.

Et pour se divertir pendant les soins, les clients pourront regarder des films Amazon avec des dispositifs Amazon Fire TV.

Amazon reconnaît lui-même que le salon sera un « lieu expérimental » où il pourra présenter ses nouveaux produits et sa technologie, mais aucune autre ouverture de boutique analogue n’est pour l’instant prévue.

Na het opschudden van de boekenindustrie, de distributiesector, de grote Hollywood-filmstudio’s en onlangs het idee van een permanente menselijke aanwezigheid op de maan, lanceert de Amerikaanse e-commerce gigant AMAZON zijn eerste kapsalon in een trendy wijk van Londen, op een oppervlakte van 140m2 verdeeld over twee verdiepingen.

In eerste instantie is het kapsalon alleen gereserveerd voor AMAZON-personeel, maar na een paar weken zal deze open zijn voor het grote publiek.

Klanten kunnen experimenteren met een nieuwe haarkleur in augmented reality. Het apparaat zal bestaan ​​uit een tablet die in een spiegel is geplaatst met een camera aan de voorkant.

En voor entertainment tijdens de haarverzorging kunnen klanten op tablets Amazon-films bekijken via Amazon Fire TV.

AMAZON erkent zelf dat het kapsalon een “experimentele plek” zal zijn waar het zijn nieuwe producten en technologie kan voorstellen maar er zijn op dit moment geen andere soortgelijke winkelopeningen gepland.

Het kapsalon is het gevolg van de lancering van Amazon Professional Beauty Store op de website van AMAZON zelf. De aparte beautystore is speciaal ingericht voor schoonheidsbedrijven die zo toegang krijgen tot meer dan tienduizend schoonheidsproducten voor in hun salons. 

 

En Floride, un franchisé de 60 restaurants McDonald’s qui peine à recruter du personnel pour son restaurant dans la région de Tampa offre 50 dollars pour se présenter à un entretien d’embauche. C’est ce qu’annonce le magazine Business Insider.

Pour le gérant du McDonald’s de Floride, ce manque de main d’oeuvre s’explique surtout par la hausse du montant des prestations de chômage aux États-Unis qui n’incitent pas les travailleurs sans emploi à en accepter un. 

A ce jour il y a plus de 39.000 restaurants McDonald’s à travers le monde.

In Florida biedt een franchisenemer die 60 McDonald’s-restaurants beheert en moeite heeft om personeel aan te werven voor zijn restaurant in de omgeving van Tampa,  de som van 50$ per kandidaat om voor een sollicitatiegesprek te verschijnen. Dit kondigt het tijdschrift Business Insider aan.

Volgens dezelfde franchisenemer van McDonald’s in Florida wordt dit tekort aan mankracht voornamelijk verklaard door de stijging van het bedrag aan werkloosheidsuitkeringen in de Verenigde Staten, wat werkloze werknemers niet meer aanmoedigt om er één te aanvaarden.

Op heden zijn er meer dan 39.000 McDonald’s-restaurants verspreid over de hele wereld.

 

La marque brésilienne de tongs HAVAIANAS et Fortnite s’associent afin de créer une ligne de tongs assorties au jeu, et une île créative dans le battle royal.

Les plus observateurs auront remarqué que l’île est en forme de pied, ou plus précisément, de tong.

Cette collaboration a également donné naissance à trois paires de tongs aux couleurs de Fortnite. Ces trois paires sont disponibles sur le site de Havaianas au prix de 26 euros la paire.

Het Braziliaanse merk van flip-flops HAVAIANAS gaat een samewerking aan met het beroemde spel Fortnite en heeft een nieuwe lijn van slippers gelanceerd, geïnspireerd door een creatief eiland in de Battle Royale.

De meer oplettende persoon zal hebben opgemerkt dat het eiland de vorm heeft van een voet, of beter gezegd: flip-flops.

Deze samenwerking leverde ook drie paar teenslippers op in de kleuren van Fortnite. Deze drie paar zijn verkrijgbaar op de website van HAVAIANAS tegen een prijs van 26 euro per paar.

 

La maison de luxe italienne FENDI signe une ligne exclusive d’accessoires pour chiens.

Composée de quatre articles de voyage cette gamme propose des pièces allant de 220 euros à 1980 euros. La plus onéreuse n’est autre qu’un petit cabas de voyage en tissu au monogramme “FF”, accompagné d’une étiquette en cuir personnalisable. Un manteau hydrofuge en nylon, vient garnir ce vestiaire animal, en clin d’œil à une version disponible en prêt-à-porter. De quoi être assorti à son compagnon à quatre pattes. Enfin, vous retrouverez une laisse en tissu, ainsi qu’un collier accompagné d’une plaque métallique personnalisable. La collection est disponible dès maintenant sur l’e-shop de FENDI.

Het Italiaanse luxehuis FENDI lanceerde een exclusieve lijn accessoires voor honden.

Deze reeks bestaat uit vier reisartikelen en biedt stukken variërend van 220 euro tot 1980 euro. De duurste is een kleine stoffen reistas met het “FF” -monogram, vergezeld van een personaliseerbaar lederen label. Een waterafstotende nylon jas siert deze dierengarderobe, met een knipoog naar de bestaande versie voor de meesters. Tenslotte vindt u een stoffen leiband en een halsband vergezeld van een gepersonaliseerde metalen plaat. De collectie is nu verkrijgbaar via de FENDI e-shop.

********à titre informatif et sans aucun engagement, sans valeur contractuelle ou juridique, sous toutes réserves même d’erreur.
********ten informatieve titel en zonder enige verbintenis, zonder contractuele of andere juridische waarde, onder alle voorbehoud ook van vergissing.